Jei skaitėte straipsnelį apie 2017 metų birželio mėnesio elektromobilio Nissan Leaf 100 km kainą, turbūt prisimenate, kad birželį dariau eksperimentą ir stengiausi krauti bateriją išskirtinai tik viešose nemokamose įkrovimo stotelėse. Taigi, birželį namie kroviausi vos du kartus, o įkrovimo kaina nuvažiuotiems per mėnesį 1396 km buvo vos 2,09 euro.
Liepą grįžau į normalų baterijų įkrovimo ritmą – viešose stotelėse įkrovimus dariau tik tada, kai važiavau į tolimesnes keliones arba kai mačiau, kad esamo baterijos likučio fiziškai neužteks grįžti namo. Per mėnesį namie kroviausi trylika kartų, o mieste arba užmiestyje baterijas pildžiau vos 4 kartus. Žinoma, toks pasikeitimas įtakojo elektromobilio 100 km kainą – liepos kilometrai man kainavo stipriai daugiau nei birželio.
Pažintis su Spark elektromobilių nuoma
Liepą mano elektromobilių patirtis pasipildė dar viena eilute – išbandžiau elektromobilių nuomą Spark. Ši nuoma veikia tik Vilniuje, tad, nors elektromobiliu galite važiuoti kur norite, pasiimti ir palikti jį reikia sostinėje. Kadangi jau beveik 10 metų „reziduoju” nebe sostinėje, o laikinoje sostinėje, nuomotis elektromobilį Vilniuje ir ten jį grąžinti būtų keistoka. Sutikite, kad visiškas absurdas tai daryti būtų mano atveju, kai kieme jau yra elektromobilis Nissan Leaf.
Taigi, kodėl aš, turėdamas nuosavą Nissan Leaf, pasinaudojau Spark nuomojamu Nissan Leaf? Ogi todėl, kad nors išoriškai mano turimas Nissan Leaf nesiskiria nuo Spark nuomojamų Nissan Leaf, bet jie skiriasi pagrindiniu elektromobilių parametru – baterijos talpa. Jei maniškis 2013 metų Nissan Leaf turi 24 kWh bateriją, tai Spark nuomojami Nissan Leaf yra pagaminti 2016 metais ir turi 30 kWh bateriją.
Rodos, 6 kWh skirtumas neturėtų stipriai įtakoti nuvažiuojamo atstumo rezultato, bet yra kiek kitaip. Be papildomų celių ir kilovatų naujesnis Leaf dar turi ir kitų nematomų patobulinimų, tad jo nuvažiuojamas atstumas skiriasi ne tiek, kiek skiriasi baterijos talpa, o šiek kiek daugiau. EPA metodika matuojamas nuvažiuojamas atstumas padidėjo beveik – nuo 135 km iki 172 km. Viskas ok, bet kam man buvo reikalingi tie papildomi kilometrai?
Lietuvos pajūris pasiekiamas elektromobiliu?
O atsakymas labai paprastas – norėjau elektromobiliu pasiekti Lietuvos pajūrį. Tai nėra neįmanoma misija ir su mano turimu 2013 metų Nissan Leaf, bet važiuojant juo vienintelę kol kas įkrovimo stotelę, esančią Kryžkalnio autobusų stotyje nuo Kauno pasiekčiau su beveik tuščia baterija. Turint omenyje, kad Kryžkalnio stotelė nėra greito įkrovimo ir bateriją maksimaliai krauna 6,6 kWh sparta, išsekusią 24 kWh talpos bateriją pildyti reiktų 3 valandas ar daugiau.
Turint omenyje, kad mano šeimoje trys vaikai (o taip, šeima tikrai nebūtų paleidusi manęs važiuoti vieno į tokią naujovišką kelionę), o pramogų Kryžkalnio autobusų stotyje nėra daug (yra supynės ir kavinė), 3 valandų „stabtelėjimas” Kryžkalnyje tikrai nebūtų pati maloniausia kelionės dalis. Dar nepamirškime, kad ir važiuojant atgal reiktų tas pačias tris valandas „linksminti” šeimyną, o turint omenyje, kad dar ir važiavimo yra ne valanda ir ne dvi, tai kelionė būtų pilna „iššūkių”… Su naujesniu Leaf tų iššūkiu tiesiog gerokai mažiau 🙂
Elektromobilis, Klaipėda, kilometrai ir greitis
Teoriškai, Spark nuomojami Nissan Leaf gali įveikti iki 250 km atstumą. Tiesa, toks atstumas pasiekiamas važiuojant 50 km/h keliu be kalvų ar kalnelių bei idealiomis oro sąlygomis. 200-210 km atstumą įmanoma įveikti juos važiuojant apie 70 km/h greičiu. Nuo Kauno greito įkrovimo stotelės prie LIDL parduotuvės iki Klaipėdos greito įkrovimo stotelės prie PC Arena yra 215 km, tad toks atstumas yra „ant ribos” net ir važiuojant 70 km/h.
Kaip jau minėjau, Kryžkalnio įkrovimo stotelė – lėta, tad mano prieš kelionę atlikti matematiniai skaičiavimai sakė, kad kuo greičiau važiuosiu, tuo ilgiau truks mano kelionė nuo Kauno iki Klaipėdos:
- be krovimo, važiuojant ne daugiau 70 km/h – 3 valandos
- važiuojant 80 km/h Kryžkalnyje stovėsite apie 25-35 min. Bendrai – 3,25-3,35 val
- važiuojant 100 km/h Kryžkalnyje stovėsite 1-1,5 valandos. Bendrai gausis 3,1-3,6 valandos
- važiuojant 140 km/h nesu tikras ar pasieksite Kryžkalnį . Jei pasieksite, ten pastovėti teks ne mažiau 2,5-3 valandų. bendrai kelionė truks 4-4,5 val
Jei važiuosite iš Vilniaus, iki Kauno LIDL (kur yra vienintelė greita įkrovimo stotelė) nuvažiuosite per valandą (110 km/h), o prie Lidl Lietuva krausitės apie 30-40 minučių, tad šiam gabalui dar reikia pridėti 1,5 valandos.
Bendras Vilnius-Klaipėda geriausias rezultatas bus 4,5 val, prasčiausias – tralas arba 6 valandos. Žinoma, kalba eina tik apie Nissan Leaf if tik apie 2016 ar vėlesnį modelį su 30 kWh talpos baterija.
Liepos mėnesio 100 km kaina
Kaip jau supratote, mano Nissan Leaf į pajūrį nevažiavo, bet vis tiek per mėnesį „prisukau” 1623 km. Kiek gi jie kainavo? Kaip visada, dienos, kai naudojausi nemokamu įkrovimu, pažymėtos žvaigždute.
Diena | Išnaudota, kWh | Nuvažiuota, km | 100 km kaina, € |
5-6 | 6.2 | 38.00 | 1.6 |
7 | 3.8 | 25.00 | 1.5 |
8-10 | 13.9 | 94.00 | 1.4 |
11 | 11.6 | 89.00 | 1.3 |
12 | 6.6 | 40.00 | 1.6 |
*13 | 11.3 | 102.00 | 1.1 |
14 | 12.6 | 79.00 | 1.5 |
*15-19 | 40 | 286.00 | 1.3 |
20 | 16.3 | 146 | 1.1 |
21 | 12.9 | 92.00 | 1.3 |
*22-25 | 15.7 | 159.00 | 0.9 |
*26-28 | 16.8 | 390 | 0.4 |
29-31 | 12.8 | 83.00 | 1.5 |
VISO km | 1623 | 1.27 |
20 16.3 146
*26-28 16.8 390
Ar man vienam atrodo kad cia kliedesiai surasyti sitoj lentelej, ar as nepakankamai issilavines.
Kaip gali su tuo paciu energijos kiekiu nuvaziuoti dvigubai ir daugiau 🙂
Manau paprasciau paskaiciuoti kiek kainuoja ikrauti baterija ir kiek su ja nuvaziuoji.
O mano skaiciavimai nieko optimistisko nesako:
30Kwh (leaf batterija) * 0.13 eur (siandienos namu tinklo kaina) = 3.9 Eur
30Kwh (leaf batterija) * 0.25 eur (renerga tinklo kaina) = 7.5 eur
Nemokamos stoteles cia kaip nemokamas narkotikas. Kai baigsis bus dideles pagirios.
Na nepykit jei nesuprantu, bet visas elektromobilizmas man atrodo kaip monkey business.
na tuo ir skiriasi pesimistas nuo optimisto: kai turi pusę stiklinės, pirmas sako kad stiklinė beveik pilna, antras kad stiklinė beveik tuščia.
tai jei nepavyksta pamatyti net grynai buhalterinio pranašumo, tai neverta ir gilintis 🙂
dėl nuvažiuojamo atstumo paaiškinimas labai paprastas: su įjungtu kondicionieriumi (kai lauke +30) važiuojant 130km/h atstumas gali būti ir tris kartus trumpesnis nei važiuojant maksimaliai ekonominiu režimu. Vidaus degimo varikliu gal tai nesijaučia taip smarkiai, nes energijos panaudojimo efektyvumas mažesnis, bet elektromobilis tai gerai išryškina.
Tai mielieji čia juk yra miesto automobilis, ir nesvaikit su savo skaičiavimais