Rodos, visai neseniai gimė idėja kaip palyginti elektromobilius jų netestuojant vienu metu – Ioniqmat, kurio metu palyginu vis kitą elektromobilį su savuoju Hyundai Ioniq electric. Ir štai, jau dešimtasis, jubiliejinis Ioniqmat testas. Jubiliejinis, vadinasi – ypatingas. O ypatingas dėl to, kad testui gavau „šviežieną“, kuri dar nevažinėja Lietuvos keliais – Peugeot e208. Tie, kurie gyvena Norvegijoje ir skaito šias eilutes pagalvos – ot, pilna jų jau pas mus. Na, o Lietuvoje dar neturime nė vieno „gyvo“ egzemplioriaus.

Peugeot e208 jau svečiavosi Vilniuje prieš kelis mėnesius, bet tai buvo ankstyvi modeliai, atvežti tik demonstraciniais tikslais. Važinėti su jais niekas neleido. Šį kartą e208 atvažiavo taip pat trumpam – vos vienam savaitgaliui. Tam, kad sudalyvautų kasmetinėse Ignitis ON elektromobilių varžybose. Tai – automobilis, priklausantis pačiam gamintojui (PSA), o ne kuriam nors pardavėjui, tad pirmą darbo dieną po varžybų jis iškeliavo namo, atgal į Prancūziją. Na, o aš labai apsidžiaugiau gavęs jį vienai parai, per kurią spėjau ir pasivažinėti ir Ioniqmat testą padaryti. Apie jį jums ir papasakosiu.

Pažintis su konkurentu

Peugeot koncernas elektromobilių iki šiol praktiškai neturėjo, jei neskaitytume kartu su Mitsubishi bei Citroen gaminamu iOn. Tai – beviltiškai pasenęs modelis, pasirodęs 2009 metais ir per 11 metų vos minimaliai atnaujintas. Jo pardavimai paskutiniu metu buvo tikrai kuklūs. Dar Peugeot, nupirkę Opel, „paveldėjo“ Opel Ampera-e, mums geriau žinomą kaip Chevrolet Bolt. Na, bet Ampera-e pardavimų skaičiai taip pat neblizgėjo, mat GM koncernas, pardavęs Opel, bandė Peugeot visaip apsunkinti Ampera-e pardavimus. Dar Peugeot koncernas turėjo šiek tiek komercinių Partner, o „sesutė“ Citroen – absoliučiai keistą daiktą – „džipą“ kabrioletą Mehari.

Taigi, Peugeot reikėjo kažko, kas tikrai būtų nuosavas, geras bei patrauklus elektromobilis, nes kitaip ir toliau reiktų žiūrėti, kaip Renault gimtojoje Prancūzijoje kaip karštas bandeles pardavinėja ZOE modelį. Ir štai pagaliau Peugeot tikrai turi ginklą, kuris gali padėti užkariauti pirkėjų simpatijas – e208. Tai identiškai benzininiams ir dyzeliniams broliukams atrodantis elektromobilis. Man asmeniškai – tikrai labai gero dizaino tiek išorėje, tiek viduje. Puikiai įsivaizduoju jį savo kieme. Geltonos spalvos. GT komplektacijos.

e208 gavo 50 kWh bendros talpos bateriją, kurios 45 kWh yra panaudojami. ZOE turi daugiau – 55 kWh bendros ir 52 kWh panaudojamos talpos, bet mano asmenine nuomone, abu šie modeliai nėra skirti tarpvalstybinėms kelionėms ar kelionėms iš vieno Vokietijos galo į kitą autostradomis. Tai yra manevringi, pakankamai talpūs mažyliai miestui ir netolimam užmiesčiui. O tokiems net ir 50 kWh yra stipriai per daug. Na, bet pirkėjai vis skundžiasi, kad jiems trūksta nuvažiuojamo atstumo, tad gamintojai siūlo būtent tokias baterijų talpas.

Jei šiandien turėtume grožio konkursą, jį net neprasidėjusį laimėtų Peugeot e208. Technologijomis, visgi, senasis Ioniq nesiskundė, tad tai, ką siūlo Ioniq, e208 rasite tik geriausiose komplektacijose. Nepamirškime, jog jis – miesto mažylis. Na, o baterijos dydžio varžytuvėse Ioniq electric neturi jokių šansų – visgi 45 kWh panaudojamos talpos yra visais 17 kWh daugiau nei Ioniq electric turimi 28 kWh. Atnaujintas Ioniq modelis, nors ir vis tiek turintis mažiau kilovatvalandžių – 38, pajėgtų labiau konkuruoti su Peugeot stileiva.

Pagal WLTP matavimus Peugeot e208 gali nuvažiuoti 339 km. NEDC skaičius kur kas įspūdingesnis – 450 km. Ioniq gamybos metu WLTP testo nebuvo, o NEDC skaičiai pasakojo apie 280 km, arba beveik 200 km mažiau, nei Peugeot. Taigi, šiuo atžvilgiu Ioniq garantuotai pralaimės. Klausimas tik kiek, mat efektyvumo iš jo niekas neatėmė. Peugeot matyt atidavė didesnę duoklę grožiui, o ne efektyvumui, tad didesnis ir sunkesnis Ioniq electric bent jau popieriuje yra kur kas taupesnis. Na, o realybę mes dabar ir patikrinsime.

Startas – Kaunas

Šį kartą testą iš karto dariau su abiem elektromobiliais. Ačiū kolegai elektromobilistui Aurimui, nepatingėjusiam sekmadienį 9 ryto atvažiuoti pas mane ir kartu prasilėkti keliuku iki Alytaus ir atgal. Jei pavyks prisiderinti, ateityje kitus testus irgi mielai daryčiau tuo pačiu metu, mat karantino metu tai buvo sunkiai įmanoma. Abu elektromobiliai startuoja po naktinio elektros pildymo ir abiejų baterijos įkrautos 100%. Tiesa, Peugeot e208 kažkodėl priklauso tai elektromobilių grupei, kuri nerodo baterijos likučio procentais, bet dėdė Bjorn‘as iš Norvegijos jau atrado kaip tai išspręsti – reikia sustojus įkišti įkrovimo laidą ir ekrane parodomas procentinis likutis. Būtent taip ir padarėme Alytuje ir finiše Kaune. Ačiū Bjorn‘ui už „life hack‘ą“.

Starto metu Peugeot e208 prognozavo, kad pavyks nuvažiuoti 280 kilometrų. Ioniq electric, žinoma, rodė mažiau – 233 kilometrus, bet palyginus baterijų talpos skirtumą (60%), Peugeot ekrane turėtume matyti 90 km daugiau. Taigi, arba Ioniq electric yra per didelis optimistas, arba Peugeot e208 – per didelis pesimistas. Jei būčiau paėmęs e208 po žurnalistų testo, sakyčiau, kad pesimizmo įkvėpė energingas važiavimas iki to, bet bėda tame, kad iš vakaro aš pats su e208 grįžau iš Druskininkų… Bet kokiu atveju, nunulinam skaitliukus ir važiuojam į kelią. Beje, už lango 13 laipsnių šilumos, tad nustatome šildymą ties 21.5 laipsnio.

Pusiaukelė – Alytus

Ioniq electric pagaliau gavo vasarinį apavą, tad pusiaukelėje jau rodė nebe mažiau nei 56 km, kaip paprastai, o beveik 57 km. Kažkodėl man atrodė, kad padangų aukščio pokytis iš 60 į 55 turėtų turėti daugiau įtakos, bet tas pokytis pasirodė besąs mažiau nei 2%. Baterijos likutis pusiaukelėje – 76%, o prognozuojamas likęs atstumas – 171 km. Sudėjus gautume 228 km – 5 km mažiau, nei pradinė prognozė. Matematiškai, su 24% įveikus 57 km, pilna įkrova turėtume nuvažiuoti apie 237 km. Vidutinis greitis – 71 km/h, o vidutinės kelionės sąnaudos – 12.9 kWh/100km. Beje, oro temperatūra pakilo iki 16, tad realiai šildymo sistemos abiejuose elektromobiliuose „atostogavo“.

Peugeot e208 kelionės skaitliukas nerodo skaičių po kablelio, tad ekrane pusiaukelėje rodė 56 km, bet neaišku kiek metrų buvo po kablelio. Skaičiavimams naudosiu 57 km, kaip parodė Ioniq. Likusio atstumo prognozė – 240 km, tad sudėjus nuvažiuotą kelią gautume 297 km, arba visais 17 km daugiau, nei prognozuota. Vienas iš nedaugelio elektromobilių Ioniqmat teste, kuris yra per didelis pesimistas! Fokusas su įkištu laidu suveikė puikiai ir ekrane pamatėme baterijos likutį – 82%. Matematiškai, su 18% įveikus 57 km, pilna įkrova turėtume nuvažiuoti apie 317 km – gerokai daugiau nei pradinė ar tarpinė prognozė. Tiesa, vidutinės kelionės sąnaudos patvirtino, kad vardan gražaus „snukučio“ dizaineriai paaukojo aptakumą, mat mažesnio e208 vidutinės kelionės sąnaudos siekė 16.3 kWh / 100 km.  

Finišas – Kaunas

Ioniq finiše rodė, kad įveikti beveik 114 km, o važiuota vidutiniu 73 km/h greičiu. Baterijos likutis – 48%, o prognozuojamas kilometrų likutis – 104 km. Sudėjus nuvažiuotus ir likusius kilometrus gautume 218 km, arba visais 15 km mažiau nei optimistinė prognozė kelionės pradžioje. Matematiškai su pilna įkrova ir tokiomis sąnaudomis turėtume nuvažiuoti apie 219 km. Tai – vienas iš nedaugelio kartų, kai Ioniq buvo pernelyg didelis optimistas, nors dalinai tai buvo įtakota nemažo šoninio vėjo pakeliui.

Peugeot e208 finiše tik patvirtino, kad joks efektyvumas negali kovoti su 1.6 karto talpesne baterija. Kilometrų likutis – 170 km, kurį sudėjus su įveiktais 114 km gautume 284 km. Šoninis vėjas nepadėjo ir Peugeot e208, nors tai vis tiek 4 km daugiau, nei pradinė prognozė kelionės pradžioje. Baterijos procentinis likutis – 61%, tad matematiškai pilna įkrova tokiomis sąlygomis galima būtų nuvažiuoti 292 km. Vidutinės sąnaudos kiek normalizavosi, bet vis tiek buvo apie 16 kWh/100km – gerokai daugiau, nei tikėtumeisi iš tokio nedidelio automobilio.  

Įkrovimas po testo

Ioniq įkrovimui prireikė 17.2 kWh, tad 100 km šį kart, skaičiuojant dieniniu tarifu, kainuotų 2.24 Eur. Peugeot e208 prireikė daugiau – 21.4 kWh, tad 100 km juo dieniniu tarifu kainuotų 2.79 Eur. Skirtumas nėra labai žymus, nes įkrovimo nuostoliai Peugeot e208 buvo mažiausi iš visų testuotų konkurentų ir vos 1% didesni nei Ioniq electric. Vadinasi, įkrovimo efektyvumu e208 lenkia praktiškai visus konkurentus. Jei dar galėtų aplenkti ir važiavimo efektyvumu, būtų tobulas elektromobilis. Nereikia pamiršti ir to, kad e208 gali įsikrauti net iki 100 kW galia. Pas mus tokių įkrovimo vietų kol kas galime suskaičiuoti tik tris (po vieną Klaipėdoje, Vilniuje ir Druskininkuose), bet jų daugės, o su jomis didės ir Peugeot e208 vertė keliaujantiems toliau.

Rezultatas

Iš vienos pusės, rezultatas galbūt ir kiek nuviliantis. Gražus mažas elektromobilis nėra toks jau ekonomiškas ir aerodinamiškas. Kita vertus, didžiulės talpos baterija leis apie tai negalvoti 300 kilometrų užmiestyje, o mieste – dar ilgiau. Kilometrų kaina – kaip taksistų Toyota Prius su dujine įranga ar dar pigiau. Jei įkrovimus darysite namuose naktiniu tarifu, 100 km su Peugeot e208 jums kainuos vos 1.86 Eur. Kaip sakoma – “beat that!”.

Ioniq electric taip pat “nepasišiukšlino“ – efektyvumas bei įkrovimo nuostolių rezultatas vis dar nepagerintas. Žinoma, Ioniq su 28 kWh baterijos talpa negali konkuruoti su e208 45 kWh talpos baterija, bet tas skirtumas nėra toks drastiškas, kaip galėtų atrodyti, mat jį dalinai kompensuoja efektyvumas.

Padėka

Šį Peugeot e208 man padėjo gauti Autobild žurnalo vyr. redaktorius Vitoldas Milius, suderinęs „reikalą“ su Peugeot Vilniaus atstovais bei Peugeot pabaltijo marketingo komanda. Ačiū jiems visiems už tai, nes, turbūt, buvau pirmas paprastas pilietis Lietuvoje, gavęs pasivažinėti šiuo gražuoliu.

Kiti Ioniqmat testai

1 Ioniq electric 2016 vs e-Up! 2020

2 Ioniq electric 2016 vs BMW i3 94 Ah 2016

3 Ioniq electric 2016 vs KIA Soul EV 2016

4 Ioniq electric 2016 vs Tesla Model S 2015

5 Ioniq electric 2016 vs VW e-Golf 2018

6 Nissan Leaf 2018 vs Ioniq electric 2016

7 Renault ZOE ZE 50 2019 vs Ioniq electric 2016

8 Hyundai Ioniq 38 2019 vs Ioniq electric 2016

9 Mini electric 2020 vs Ioniq electric 2016

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here