elektromobilis vs dyzelisPirmas 2017 mėnuo ir antrasis žiemos mėnuo baigėsi, o kiek pavyko sutaupyti šį mėnesį, lyginant išlaidas Nissan Leaf elektromobilio „kurui” su mano prieš tai turėtu dyzeliniu BMW 530d automobiliu? Vidutiniškai BMW suvartodavo 7,5 litro dyzelino 100 km atstumui įveikti. Žiemą, žinoma, daugiau, bet skaičiuoju vidurkį. Apie Nissan Leaf kasdieninių kelionių sausį kainą rašiau praėjusią savaitę, tad jei domina detalios kasdieninės sąnaudos – spauskite čia.

Turbūt pamenate, kad Nissan leaf trečdalį mėnesio atostogavo, o tolimesnių kelionių šiuo miesto elektromobiliu sausį beveik nebuvo. Kitas dalykas – nukritus oro temperatūrai stipriai išaugo energijos poreikis salono šildymui. Mažiau kilometrų ir didesnis energijos poreikis = šį mėnesį sutaupyta gerokai mažiau eurų, nei kitais.

Žiema ir elektromobilis

Kaip jau ne kartą minėjau, elektromobilio variklis negeneruoja perteklinės šilumos. Pliusas – variklis sunaudoja gerokai mažiau energijos, nes jos neiššvaisto šilumos forma. Minusas – perteklinės šilumos negalima panaudoti salono šildymui, taigi šildymas „kainuoja” bent 10%, o kartais – 30% ar net daugiau baterijos energijos. Taigi, nedidelis elektromobilio nuvažiuojamas atstumas dar gerokai sumažėja.

Prasčiausias rezultatas prie -15 laipsnių ir su keliais pašildymais prieš keliones ryte ir vakare sausį buvo ~33 km su 50% baterijos. Geriausias – 48 km su 50% baterijos. Jei vasarą 100 km atstumą Nissan Leaf elektromobiliu galima buvo įveikti praktiškai bet kokiomis sąlygomis, tai žiemą tiek dar nepavyko įveikti nė vieną kartą. Realus nuvažiuojamas atstumas žiemą – tarp 70-90 km su pilna baterijos įkrova.

Žiema ir LED žibintai

LED žibintai – vienas iš Nissan Leaf skiriamųjų bruožų. Galinius LED žibintus turi bet kokių metų ir komplektacijų Leaf (S, SV ir SL). SL komplektacija standartiškai turi ir artimųjų („trumpų”) šviesų LED žibintus. SV komplektacijoje standartiškai LED žibintų nėra, bet juos galima gauti užsakant papildomų opcijų paketą.

Žiema šiek tiek pakeitė mano euforiją naudojant šiuos artimųjų šviesų LED žibintus. Jie šviečia puikiai, ir dar turi kitą pliusą – nekaista. Na, jei tiksliau – kaista, bet generuoja gerokai mažiau šilumos nei įprastos kaitrinės žibintų lemputės ar xenon. Rezultatas – panašus, kaip ir lyginant vidaus degimo variklį su elektriniu – mažiau energijos iššvaistoma šilumai generuoti, o daugiau – šviesti.

Labai panašus ir LED žibintų minusas – apsnigti ar apledėję jie sniego ar ledo nenušildo. Niekad to nebūčiau sugalvojęs pirkdamas elektromobilį, kol vienos kelionės iš Vilniaus metu per pūgą teko stoti kelis kartus ne krauti baterijos, o valyti sniegu apsnigtus žibintus. Dar blogiau – lijundra. Nors tai nėra dažnas reiškinys, bet lempos apledėja taip, kad ledą galima tik nugrandyti žalojant plastikinių žibintų paviršių.

Žiema ir galinio vaizdo kamera

Kas mano elektrinius nuotykius seka jau seniai, tikriausiai žino, kad mano turimas Nissan Leaf 2013 iš gamyklos išriedėjo be galinio vaizdo kameros. Tiesiog, 2013 metais SL standartiškai jos nebuvo. Pasirinkus papildomų priedų paketą buvo galima gauti Bose garso aparatūrą ir 4 kamerų „around view monitor”. Deja, paketas buvo nepigus, tad retas SL jį turėjo, nes šios komplektacijos Nissan Leaf ir šiaip buvo labai nepigus automobilis.

Įsigijus Nissan Leaf baisiai norėjau turėti galinio vaizdo kamerą. Nors vieną, ne keturias. Taigi, nusipirkau visas reikiamas detales ir gerą pusdienį padirbėjęs šį savo norą įgyvendinau. Teko pakeisti dalį laidyno, bagažinės rankeną, išardyti bagažinės ir galinio kampo apdailas. Bet pasiekiau savo – kamera yra ir veikia.

Jei dabar vėl spręsčiau klausimą ar man reikia galinio vaizdo kameros, greičiausiai sakyčiau – ne. Kamera yra nuostabus dalykas, kai oras geras ir kai važinėjama gerais sausais keliais. Deja, čia Lietuva, o ne Kalifornija. Čia lyja, sninga, kelius barsto smėliu ir druska, o dulkantys žvyrkeliai, bent jau man, yra kasdienybė.

Rezultatas – dažniausiai įsijungus atbulinę pavarą ekrane pamatai vaizdelį, kuriame objektus galima tik įsivaizduoti. Man jau tapo įprasta dedant į bagažinę įkrovimo laidą nuvalyti ir kameros akutę, bet net ir tai padeda neilgam. Taigi, dabar, turbūt, rinkčiausi atstumo jutiklius, o ne vaizdo kamerą.  Arba abu.

Sausio mėnesio rezultatas

Sausį Nissan Leaf nuvažiavo 1161 km, visos kelionės kainavo beveik 27 eurus. Analogiškos kelionės su BMW 530d man būtų kainavę 87 eurus. Štai ir lentelė:

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2017-01 Nissan Leaf 1161 26.81 60.26
2017-01 BMW 530d 1161 87.08

Praėjusių mėnesių rezultatai:

Nuo elektromobilio eksploatavimo pradžios pavyko sutaupyti 1210 Eur. Ir tai – tik išlaidos „kurui”. Iš ko gi ši suma susidarė:

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-12 Nissan Leaf 1435 28.19 79.44
2016-12 BMW 530d 1435 107.63
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-11 Nissan Leaf 2629 36.97 160.21
2016-11 BMW 530d 2629 197.18
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-10 Nissan Leaf 2724 35.16 169.14
2016-10 BMW 530d 2724 204.30
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-09 Nissan Leaf 1724 21.86 107.44
2016-09 BMW 530d 1724 129.30
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-08 Nissan Leaf 2348 22.68 153.42
2016-08 BMW 530d 2348 176.10
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-07 Nissan Leaf 2478.2 23.36 162.51
2016-07 BMW 530d 2478.2 185.87
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-06 Nissan Leaf 2060 26.32 128.18
2016-06 BMW 530d 2060 154.50
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-05 Nissan Leaf 2698.3 29.79 162.46
2016-05 BMW 530d 2698.3 192.25
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-04 Nissan Leaf 182.2 2.35 9.95
2016-04 BMW 530d 182.2 12.30

Previous articleNissan Leaf elektromobilio 100 km kaina (sausis)
Next articleLaukiamiausias 2017 metų elektromobilis – antra dalis

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here